Apesal

♥ Followers ♥

Wanita memiliki janggut yang sangat panjang


Seorang wanita yang dikenali sebagai Vivian Wheeler dianggap sebagai wanita yang unik. Apa yang uniknya, dia memiliki janggut yang sangat panjang sehingga telah dinobatkan sebagai perempuan dengan janggut terpanjang di dunia dan telah di catat dalam Guinness Book of Records. Janggutnya mempunyai kepanjangan sebanyak 11 inci atau 27.94 cm. Vivian yang tinggal di Bakersfield, California dan sudah pun berusia 62 tahun pernah bekerja di dalam sarkas.




Vivian dilahirkan dengan mempunyai keadaan hypertrichosis atau dikenali dengan sindrom serigala di mana bulu-bulu atau rambut tumbuh secara berlebihan pada wajah.
Selain itu, Vivian juga dilahirkan sebagai hermaphrodite atau orang yang memiliki 2 jenis kelamin. Namun ketika masih kecil, ibu nya telah meminta doktor untuk membuang alat kelamin lelaki kerana ibu nya amat inginkan anak perempuan.
Si ayah juga pernah menyuruhnya keluar dan bekerja di dalam bidang pertunjukkan ketika dia masih berusia 5 tahun – dengan gaji $1,000 sebulan yang di kirim ke rumah – kerana sangat malu dengan keadaan Vivian.
Vivian sendiri pernah memiliki seorang anak lelaki bernama Richard Lorenc, 33 tahun, di mana semasa anak nya itu berusia 3 tahun, Richard telah diambil dari jagaan Vivian dan kemudian di letak di bawah jagaan orang lain ketika berusia 7 tahun.
Namun baru-baru ini, kedua beranak ini berjaya bertemu semula setelah pihak Jabatan Sosial menyiasat selama 6 minggu untuk membolehkan Richard bertemu dengan ibunya semula.  Vivian pada waktu ini sedang mempertimbangkan untuk meninggalkan rumahnya di California dan tinggal di Kansas, bersama-sama dengan anaknya itu.
Ini bukanlah kehendak Vivian untuk memiliki janggut. Tetapi jika lihat pada wajahnya, Vivian nampak jelas lebih kepada sifat kelakian. Namun itu pilihannya. Jika dalam Islam, ia adalah mengikut sifat ke arah mana yang dipilih. Sebagai contoh, jika sifatnya lelaki, maka ibu bapanya perlu mencorakkan agar anaknya tersebut menjadi lelaki yang sejati.

sumber :melayu kini

0 00 orang suka komen: