Apesal

♥ Followers ♥

3 jenis cinta


Assalamualaikum semua,
Hari ni mood nak berbicara soal cinta. Cinta, cinta, cinta..tak habis2 dengan cinta kan..Yup cinta memang tak kan habis selagi manusia hidup kat atas muka bumi ni. Apa boleh buat memang lumrah manusia untuk saling cinta antara satu sama lain. Cinta kepada Allah, Rasul, keluarga itu yang utama. Tapi kadang-kadang kita lupa semua tu dan kita lebihkan cinta kepada lelaki yang tak sepatutnya, makna kata kita mencintai pakwe kita. Oppps bukan kita ye, saya single, awak la yang tengah baca entry ni..HEHE. Awak semua tahu tak yang cinta ni ada 3 jenis.
Terdapat 3 jenis cinta iaitu:

1. Cinta nafsu – Lelaki menyukai wanita kerana kecantikan fizikal.
2. Cinta nak guna – Lelaki mahukan wanita itu kerana kedudukan, kecantikan untuk kepentingan dirinya.
3. Cinta ikhlas – Datang dari hati. Cinta ikhlas ini mewujudkan perasaan debar dan ada kalanya berpeluh-peluh apabila berjumpa, tidak berani bertentang mata dan perbuatan menjadi tidak tentu hala. Ini kerana wujudnya getaran antara dua jiwa.
Bagi perempuan diluar sana termasuk diri ini juga harap2 kita bijak memilih cinta ikhlas dari seorang yang bergelar lelaki.
Dan bila dah start bercinta tu pandai-pandai la kawal nafsu ok, jangan la pulak nak bersentuh-sentuhan. Kalau status tu dah halal ok la tapi yang tak halal lagi hurmm fikir la sendiri.
Kenapa kita tak boleh nak sentuh lelaki yang tak halal bagi seorang perempuan..tengok gambar kat bawah ni
Pada perempuan yang diluar sana.Inilah alasan dan sebab mengapa anda tak perlu bersentuhan dengan bukan muhrim atau pasangan masing-masing diluar sana.
Lihat tanda merah dalam gambar di atas
Kajian menunjukkan bahagian berwarna merah adalah peningkatan suhu yang tinggi dikawasan tersebut.Jadi berpegangan tangan membuatkan jantung seorang perempuan berdegup kencang kerana cinta dan kasih sayang.Sedangkan lelaki berdegup di otak dan anu kerana nafsu semata.
Nak sentuh2 kawen dulu, biar status halal baru bole nak sentuh :)


0 00 orang suka komen: