FREE

♥ Followers ♥

Khasiat jus carrot

Jus carrot ada banyak khasiat tau. Baik untuk kulit dan juga mata kita.
1. Jus carrot adalah baik untuk kulit.

2. vitamin A adalah penting untuk pertumbuhan tisu dalam badan. Lobak mengandungi vitamin A dalam bentuk beta-karotena. Oleh itu, dengan pengambilan harian jus lobak merah, seseorang tidak perlu mengambil vitamin A tambahan.

3. Vitamin A dalam lobak adalah antioksidan semulajadi yang sangat baik.antioksidan melambatkan proses penuaan dengan cara memerangkap radikal bebas ke atas. Radikal bebas ini menyebabkan banyak masalah kesihatan seperti ekzema, dermatitis, kedut dan juga ruam. Oleh itu, vitamin A dalam jus lobak merah memainkan peranan penting dalam penjagaan kulit.


4. Salah satu jus yang paling penting untuk kulit, ia melawan sinaran matahari. Lobak mengandungi karotenoid dan berkuasa antioksidan. Karotenoid membantu untuk melindungi, dan keadaan kulit. Antioksidan dalam lobak meningkatkan daya tahan kulit terhadap matahari dan juga membantu dalam penyembuhan selaran matahari. Minum jus lobak merah di musim panas akan bertindak sebagai Sunblock semulajadi.
5. Vitamin C dalam lobak merah membantu dalam pengeluaran kolagen dalam badan. Kolagen ialah protein esensial bagi keanjalan kulit. Kolagen membantu mencegah kedutan dan kunci proses penuaan.
6. Kekurangan kalium boleh membuat kulit anda kering dan juga menyebabkan kekejangan otot, yang boleh dielakkan dengan meminum jus lobak merah yang kaya dengan kalium.
7. Jus lobak merah membantu mengurangkan kecacatan.
8. Minum jus lobak merah dan air yang banyak akan menjaga tubuh anda dan kulit dan kelembapan.
9. Lobak merah digunakan untuk mencegah dan menyembuhkan penyakit kulit. Oleh itu, lobak merah digunakan sebagai bahan utama dalam produk untuk kulit.
10. Ia adalah ubat yang sangat baik alternatif untuk kulit. Minum jus lobak akan menjaga kulit anda licin, lembut dan lembut.


11. Jus lobak juga berguna untuk merawat nada kulit tidak sekata akibat pigmentasi.
12. Jus dari lobak mengandungi minyak pati, yang membantu dalam penghadaman yang betul. Ini membantu dalam menghapuskan dan mencegah jerawat. Oleh itu, jus lobak merah untuk jerawat adalah salah satu penawar semula jadi terbaik jerawat.
13. Satu lagi nama ejekan yang dikenali untuk lobak adalah penawar herba. Jus lobak bermanfaat dalam mencegah dan mengubati parut.
14. Lobak merah mempunyai kesan anti-radang, dan membantu untuk meningkatkan semangat dan nada kulit.

3 comments:

elin eirayu said...

Jus lobak merah sahaja or carrot susu ??

elin eirayu said...

Jus lobak merah sahaja or carrot susu ??

single is better said...

dua2 pun ok..tapi kalau nak lagi sedap bole tambah susu dlm jus carrot tu..:)