FREE

♥ Followers ♥

Sebab kucing suka makan rumput

Yup!
I'm a cat lover..
suka giler giler kat kucing

Kalau korang yang bela kucing mesti perasan kadang-kadang kucing kita suka makan rumput.
perasan tak??

Antara faktor yang menyebabkan kucing kita makan rumput ialah untuk mengharapakan dengan makan rumput, ia akan mengeluarkan racun atau sakit yang ada kat dalam perut atau badannya. Ini adalah kerana ia mengalami gangguan pencernaan di dalam saluran perut. Sesetengah laman web menyatakan, ia jugak kerana ingin memuntahkan semula bahan didalam perut. Contohnya gumpalan bulu. Bulu jika tertelan dan tidak dikeluarkan amat bahaya untuk kesihatan kucing dan boleh mengakibatkan radang pada intestine kucing tersebut.
Lihat atau observe, lepas kucing makan rumput, ia akan senyap tidak bergerak beberapa saat, kemudian akan merasa mual seperti keracunan, dan kemudian akan memuntahkan sesuatu.
Kucing adalah haiwan karnivor dimana kucing kebiasaanya makan daging dan ikan.
*Ya ka?kucing aku ni siap makan kerepek pisang la, Jacker (potato crisps), kuih bawang la,semua benda dia makan dan dia sangat obses dengan cicak.pelik betoi laa.
Tetapi, kucing juga sperti manusia memerlukan keseimbangan badan seperti calcium, protein dan sebagainya. Oleh itu kadang- kadang, kucing memakan rumput / sayur adalah untuk menambah serat di dalam badan


1 comment:

super blogger said...

kucing makan rumput.. erm, pernah nampak, kadang2 dia makan bunga..