FREE

♥ Followers ♥

Untuk perempuan!!Cara atasi masalah mendapat panggilan lucah

Assalamualaikum semua.


Lately, aku selalu dapat panggilan dari lelaki (senang cerita lelaki gila seks laa) yang aku tak kenal, kalau kacau biasa2 aku boleh terima lagi ni dan sampai melibatkan gangguan seksual, melampau betul -,-. Sebelum ni pun ada jugak tapi buat taktau jaa, dan sekarang ni dia dok kacaauuu lagi..haish..memang nak kena betoi la laki ni.. So, hari ni aku nak share dengan korang semua cara nak atasi masalah ni.
kami menerima nasib yang sama..
1. Buat report polis
Kalau dah tak tahan sangat buat report ja la senang cerita. Kot2 la dia ada send gambar pelik2 (berdasarkan pengalaman sendiri ni -,-) dan menyebabkan korang takut better inform dekat family dulu dan ajak family report polis terus. Kalau korang jenis macam aku, malas nak perbesarkan cerita, buat taktau ja laa..senang~(kalau dia hantar gambar pelik2 jangan dok delete pulak, benda tu boleh dijadikan bahan bukti *aku dulu silap gi delete pulak gambar yang orang tu send-,-)


2. Buat tak tahu
Save nombor telefon orang yang selalu dok kacau tu. Kalau dia call, buat tak tau ja ataupun tekan je butang merah kat phone tu. Kalau dia send mesej, tak payah baca la terus delete.


3. Perdengarkan ayat al-Quran
Kalau dia dok call lagi..apa kata korang buat macam yang aku buat. Buka mp3 yang ada ustaz2 dok baca ayat Al-Quran dan letak phone kat speaker tu, bagi dia insaf sikit dan untuk perhabiskan kredit dia sama..haha


4. Paparkan nombor telefon orang tu kat wall di facebook anda.
Mintak tolong kawan2 kacau orang tu balik. Baru padan muka dia..huh! dok kacau orang sangat kann..


Hmm apa lagi cara nak atasi ekk?? Sapa2 yang ada idea boleh tolong tambah kat komen. Terima kasih ^__^



1 comment:

♥ainie muniera♥ said...

wah! best2x . hahaha . psni bole buat klw terkena . akekekeh