Apesal

♥ Followers ♥

Perkongsian untuk hari nie..=)


Wanita Cantik ialah :

1. Melukis kekuatan melalui masalah

2. Tersenyum saat tertekan

3. Tertawa saat hati sedang menangis

4. Tabah di saat terhina

5. Mempersona kerana memaafkan

6. Mengasihi tanpa balasan

7. Bertambah kuat dalam doa & pengharapan Ilahi

sh@r!nG *-*


Tuhan aturkan antara kita 1 pertemuan
dalam 1 pertemuan ditetapkan 2 hati
dalam 2 hati tuhan berikan 3 rasa,sayang,kasih dan kasihan..
dalam 3 rasa itu diselitkan 4 tujuan berkenalan,berteman,berkawan dan bersama,
dalam 4 perkara itu tersembunyi 5 perkataan..teman baik selalu di sisi.
dalam 5 perkataan itu tersembunyi 6 impian iaitu sayang,kekal,setia,mengerti,menghargai dan mengingati.kan
dalam 6 perkataan itu tersimpul 7 huruf iaitu SAHABAT..


"sahabatku kiranya waktu sekejap itu menjadi kenangan untuk kita ingati sepanjang zaman,
ingatlah aku selagi kau mampu..
jika pula masa mendatang memisahkan keakraban yang telah terbina,
ukirlah secebis "Tentang AKU" di hatimu agar nanti bersua
kau masih mengingatidiriku..."


Kalau jadi manusia,jangan jadi manusia BIASA2..
yang longgar jiwanya,rapuh imannya,sempit mindanya..
TETAPI jadilah manusia yang LUAR BIASA..
yang gah jiwanya,kental imannya,tertib solatnya,
al-Quran juadahnya,luas pandangannya dan gemilang masa depannya


"Life is like a novel..
many chapters read n forgotten....but
there is one I won't forget..
it it the chapter when I met u and we became friends..
thanks for being one.."


"Andai awan bisa melakar,
pasti terlukis kasih persahabatan kita,
andai bayu bisa bicara,pasti indah ukhuwah kita,
SAHABAT..
doaku semoga ALLAH sentiasa bersamamu..
AMIN.."


"Sesungguhnya teman itu wujud dari 1 pertemuan,
dengan 10 pertanyaan,100 keyakinan dan 1000kali pengorbanan
serta berjuta kali perjuangan dengan 1 keikhlasan
atas keredhaan Allah.
andai seorang teman itu membuat kebaikan,
ukirkanlah di atas batu agar ia tersemat di hati dan kekal sebagai memori terindah
dan seandainya seorang teman itu membuat kesalahan
tulislah di atas pasir agar ia hilang ditiup angin kemaafan."

"Iman di hati jua mampu bertukar musim,
bukan cuaca menjadi punca namun bagaimana kita membajanya,
iman bukan terletak pada luaran tapi tersudut kemas dalam lubuk hati.
carilah ia sejenak masa dari usiamu,
nilailah imanmu,
adakah alpa bila tiba kebahagiaan seketika bagai
musim panas??atau seperti musim luruh
gugur satu persatu dan akhirnya tandus?
mungkinkah bagai musim salju yang dingin dan sepi??
atau indah bak musim bunga?
tepuk dada tanyalah iman!!
jika hari ini musim bunga adakah esok lusa mungkin bertukar rupa,
namun mari kita sentiasa berusaha ke arah memastikan iman kita sentiasa
dimusim bunga...AMIN!!"

~I LOVE KOREAN MOVIE~

Assalamualaikum semua,
cmne ngn puasa kali nie,best x??
dh siap beli baju raye??
aku xbeli lg pn bju rye n mybe guna bju rye tahun lepas punyer kot..
entry kali ni aku rasa aku nak cter sal korean movie,,
spe minat korean movie,angkt tgn..
ramainye yg minat 1,2,3...
dulu aku igt lg 1st korean movie yg aku tgok n trus jatuh hati ialah
WINTER SONATA













perghhh best giler kot.
meleleh ayer mata doe..<feeling terlebih la pularrk>
sweet sgt2 cter nie n lagu2 die pun best like!
spe yg xsuka tgok cter korea.dh la hero dia hensem,heroin cun.
lepas tu aku trus addicted dgn korean movie..hehe
antara cter yg jd feveret aku
MY GIRL
SASSY GIRL
AUTUMN IN MY HEART
STAIRWAY TO HEAVEN
ALL ABOUT EVE
PRINCESS HOUR
N bnyk lg arr..
tp semua tu aku just tgok kt tv jew
untuk CD xde collection lg.
kdg2 tgok CD member punyer.
kalau ada org bg hadiah CD cter korean
ouwwhh alangkah bahagianyaa..
(sja bt terukkk)>.<

bagi pencinta cter2 korea
nahhhh..
aku bagi korang utk menatap pic2 nie.


sassy girl


autumn in my heart
my girl
stairway to heaven
princess hour




setakat tu dulu untuk hari ini~
papai....
^_~